søndag 8. januar 2012

NIB-utfordring: Global Chic

Årets første Utfordring på NIB, og denne utfordringen passer meg utmerket da alle som kjenner meg vet at jeg er veldig svak for etnisk- inspirert interiør. Ikke for mye av det gode, men en del ting har klart å snike seg over dørstokken gjennom årenes løp; tre, bast, strå, kurv, paljetter, tepper, speil, lykter, puter og pledd fra alle verdens kanter og hjørner har funnet sin plass i her i Syrinveien 3. 
Jeg skulle ønske jeg kunne si at alle disse tingene var et resultat av minner fra reiser på kryss og tvers av jordkloden, men sannheten er at jeg er langt fra noen "Global Chic" og kan ikke akkurat skryte av å være noen globetrotter. Da er det fint man kan jukse litt med merker som feks. Palma, Bloomingville, Nordal, Tine K Home, Anouska og Indiska, (Se linker høyre side) som har masse, fine etnisk- inspirerte ting.
Slik fører jeg et sus av den store verden inn i heimen, og skal nok en dag legge verden for mine føtter- men inntil jeg kommer så langt drømmer jeg om hvite strender, blått hav, jungel og savanner i mitt eget, lille, globale univers!





Paljettpute DAY Home, stråpuff IKEA, lyselilla pute Anouska, Sennepsgul pute AuMaison, pledd fra Malysian Airlines, turkis lykt og flettet kurv med lokk fra Kvist- håndflettet i Senegal. Elefantene er fra Kremmerhuset, kelim- teppe og sandaler fra Palma. Stolen er selvmalt arvegods, speilet fra Lille Buddha, og den marrokanske pipen fra Vestkanttorget i Oslo. Longboardet er fra Slipsteam Longboards.





8 kommentarer:

  1. Herlig fargesammensetning :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, hyggelig å høre:-)

    SvarSlett
  3. Takk og lov for NIB-utfordringer, da finner man nye blogger som treffer en rett i hjertet. Kan ikke huske å ha sett bloggen din før, og det er synd. Her er det inspirasjon i bøttevis... Har lest meg tilbake til oktober og gleder meg til å vise Himmelgutten resten. :)

    Dekoratørklem

    SvarSlett
  4. Fint bidrag og likte spesielt det nest nederste bildet...
    Og det beste med disse utfordringene er å oppdage nye blogger, så her kommer jeg tilbake ;9
    Lykke til!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  5. Så utrolig hyggelig å høre, det betyr mye for en relativt fersking:-)

    SvarSlett
  6. so colorful and nice photos here. your blog is a fun place!!

    SvarSlett
  7. Thank you so much for your complipent:-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...