lørdag 14. januar 2012

Mobiloppdatering fra stua: Hvite gulv!

Se hva som er på gang i stua vår! Grunnen til at det ennå ikke har vært noen særlig stueinnlegg her fra Syrinveien 3, er at den rett og slett ikke har vært "bloggbar". Men med "nye" hvite gulv og et par oppgraderinger på møbelfronten gleder jeg meg til å vise frem stua i ny drakt:-) Enn så lange viser jeg status med disse bildene tatt med mobilen. Kan ikke vente med å fyke rundt med speilrefleksen, og ikke minst til å komme hjem i morgen og se det ferdige resultatet med egne øyne! Ønsker alle en riktig god helg!!!



Gulvene er gamle, men ble slipt ned for noen år siden. Vi har derfor ikke tatt oss bryet med å slipe de ned på nytt, da de er ganske OK. Vi har brukt Trestjerner gulvmaling før, noe som har gitt et veldig fint resultat. Gulvet må støvsuges nøye og rengjøres godt i forkant, gjerne med avfettende middel som selges i male-butikkene, eller godt gammeldags salmiakkvann UTEN SÅPE! Det holder med 2-3 strøk uten å grunne først. Bruk en ren og ny rull og start med å male alle kantene mot veggen med en pensel. Rull i samme retning som gulvbordene. Vent min 8 timer før neste strøk påføres. Malingen er vannbasert, kommer i én glansgrad og kan blandes i mange farger. Vi har igjen gått for "Chi". Vi beregner 9 liter til en ikke altfor stor stue.

2 kommentarer:

  1. ahh gleder meg til å se det ferdige resultatet! Blir kjempe lyst og fint!

    SvarSlett
  2. Ja, men du skal få en smakebit over Face-time i morgen:-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...