mandag 4. juni 2012

In Bloom

Her er det mye som spirer og gror om dagen- akkurat den tiden på året hvor alle de fineste blomstene står i full blomst- samtidig! I tillegg til en liten gutt som alt er rukket å bli to uker og spiser seg stor og sterk- ser det også ut til at vår relativt nyplantede hekk og plen klarer seg aldeles strålende, i tillegg til alt jeg har rukket å plukke med meg hjem i det siste. -Her er ingen vase ledig og både liljekonvall, hortensia, syriner og lupiner fyller bord og vinduskarmer.
Plenen vi rullet ut for en tid tilbake klarte seg etter en intens varme- periode, godt hjulpet av mye og hyppig vanning og en liten gutt med plaske-basseng. Og jaggu spirer ikke hekken også. Vi har plantet tilsammen 50 meter hekk av typen liguster. Alt kan visst kjøpes på internett i disse dager, så takket være naboenes gode research sparte vi noen kroner på å bestille hekken fra Nederland (!) 50 m hekk kunne hentes på postkontoret- ble satt i jorda, beskåret og vannet godt! Og nå spirer den som bare det! Får håpe den blir tett og grønn og fin til neste sommer!  Men akkurat nå nyter jeg synet og luktene av alt som blomstrer og spirer og gror rundt meg!



2 kommentarer:

  1. Nydelige med blomster! Her venter jeg fremdeles på at lupinene og syrinen skal blomstre, :) men gleder meg til lukten av dem :)

    Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med den vesle :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...