mandag 20. mai 2013

Småland

Jeg og gutta har vært på kombinert 17. Mai og pinsehelg- besøk hos min kjære søster, som har bosatt seg på den koselige gården Småland på Osterøy i Hordaland. Her bor hun sammen med familien i et nytt hus i gammel stil- som forøvrig må være det fineste hjemmet jeg vet om- både inni og utvendig! 

Her er det lagt mye sjel og arbeid helt ned på detalj-plan for å skape den autentiske sveitservilla-stilen, og i kombinasjon med et personlig interiør og for eksempel full takhøyde, har jeg alltid følelsen av å være i et gammelt hus selv om det er splitter nytt!

For oss som er "byfolk" å regne i denne sammenheng, er det stor stas å kjøre traktor, ri på hest, eller å kunne rusle en tur ned i fjøset- og nærmest rent eksotisk å ha sauer og små, nyfødte lam springende rett utenfor stuevinduet! Her bor de fint til i skogkanten omgitt av fjell og fjord, åser, eng, og beitemark. Da passer det jo fint å være en over gjennomsnittelig aktiv familie, og som deler sine turtips og naturopplevelser på bloggen Fjelloghjem. Der er det mest fjell og litt mindre hjem, men siden kameralinsen slet med å ligge stille og skrek etter å få knipse i vei, har jeg har fått lov å vise frem et lite bildedryss fra huset på fine, fine Småland:
Koseligste sofakroken jeg vet om! Med et vell av morsomme og fargerike puter, et gammelt klaffebord med avsagde bein, glade lys og sjellampe! 
LOVE! Elsker dette hvite, luftige soverommet! Mer lyst, fresht og delikat enn dette skal du lete lenge etter!
Spesial-snekret kjøkken som er laget av en lokal møbelsnekker etter Elisabeth´s egne tegninger. Høy sokkel og flate fronter gir en autentisk følelse av gamledager som passer til resten av huset.
Et gammelt skrivebord er malt blått og står fint sammen med en antikk amerikansk gyngestol.
Black`n White: Som Elisabeth gjør her er jeg stor fan av å lage små stilleben rundt omkring i huset for en personlig tvist. Her i svart/ hvit tema med happylights.
Det er mye jeg er misunnelig på i dette hjemmet, men kanskje mest av alt kunne jeg tenke meg en deilig daybed å slenge meg nedpå i- som her ved siden av ovnen inne på kjøkkenet!
Heng frem! Fargerike klær, blonder og sommerkjoler tar seg jo mye bedre ut på et stativ enn langt inni et klesskap!
Et koselig utvalg puter!
Details! Fineste armaturet er sammen med den gamle hyllen med på å forsterke den gamle stilen....
...som også brytes opp av mer moderne neonfarger! Her i form av washitape rundt et fotografi!
Fargen "Sjøgløtt" er en gjenganger i stuen!
Et hint av glade farger!
Spiseplassen på kjøkkenet med selvmalt bord og stoler gjør det så innmari koselig å sitte her og drikke morgenkaffen og se ut over den fine gården!
Bæææææææ! Blir ikke stort søtere enn dette;-) Nyfødte lam med et fem år gammelt hus i gammel stil i bakgrunnen!














4 kommentarer:

  1. Åja her var det koselig og fint
    takk for titten
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Wow for ett fantastisk sted. Masse nostalgi, men med hint av at vi lever i 2013 - det liker jeg :-)

    Ha en fin flott uke. Klem Line

    SvarSlett
  3. Koselig. Er så fantastisk å ha slik tilgang på det vakre bondeland, spes for de søte små;)

    Veldig idyllisk og fint, ser tydelig på interiøret at dere er søstre med smak for det samme;)

    Og for et nydelig bilde av de skjønneste lam.

    -malla-

    SvarSlett
  4. Takk for titten Benedicte! Håpet det kom noen bilder her på Syrinveien etter at jeg så det fantastiske huset på Instagram ;) Herlig det siste bildet med lammene da!!
    Ha en fin kveld :) Klem fra meg

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...