torsdag 9. mai 2013

Bæreglede: Ergobaby


Bæring gjør meg GLAD!

Som jeg har skrevet om i et tidligere innlegg, kan jeg nesten ikke få sagt nok hvor mye glede jeg har hatt av å bære baby- Herman! Og siden jeg ble bitt av bærebasillen først med mitt andre barn, er det nesten så jeg ikke får båret nok på ham- så koselig er det! Jeg har hatt (og har fortsatt...) stor glede av både sjal og mei-tai, men med vinteren meldte det seg etterhvert et behov for noe enklere- med flere lag klær og yttertøy, og et stykke opp gjennom skogen som skal forseres hver dag, på vei til og fra barnehagen. Løsningen ble geniale Ergobaby som er en slags forenklet mei tai- en ergonomisk riktig bæresele som enkelt klipses på på 1-2-3! Herman på snart 1 år sitter på både mage og rygg (dog ikke forovervendt på mage!) og det er utrolig hvor godt barnet sitter i den, og ikke minst komfortabel for den som bærer! Oscar på snart 4 år synes også det er tipp-topp å sitte oppi der når det blir litt for langt å gå, og små bein er slitne. Skulle ønske jeg hadde fått øynene opp for bæring tidligere, og anbefaler alle der ute som ennå ikke har begynt, å vurdere bæring litt utenom den tradisjonelle Babybjörnen, og Ergobaby kan være en fin-fin løsning for deg som synes sjal og mei-tai blir for "avansert"- du får likevel den gode nærheten til barnet!

Ergobaby har fått en rekke priser og utmerkelser innen sitt produktområde, ligger rett under 1000-lappen og er å få kjøpt hos bl.a Babyshop. Barnet kan bæres i 3 posisjoner; mage, hofte og rygg!


7 kommentarer:

  1. Denne virker utrolig behagelig og veldig praktisk! Jeg skal ha den i minne når det blir min tur.. :-) Har du prøvd bæresjal? Hva synes du? Tenker det kan være praktisk innendørs også...

    SvarSlett
  2. Anbefales virkelig Turid! Jeg er veldig fan av bæresjal, brukte bare dette de første måndene. Du må dog ha vilje og tålmodighet for å lære å knytte det riktig, øvelse gjør mester:-) Trykk på øverste liken i dettte innlegget- "tidligere innlegg", og les om mine erfaringer omkring ulike bæresjal!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for info! :-) Gleder meg!

      Slett
  3. Jeg er også veldig fan av bæring. Bar begge mine, og bærer lillebror fremdeles. Kommer nok til å bære nestemann også, om det blir noen nestemann da.

    SvarSlett
  4. Med så mange godord om bæresjal ble jeg fristet til å prøve.. (Har hatt BabyBjörn til de andre barna, men brukte den nesten ikke.)

    Gratulerer med plass i galleriet i bruktduellen! Gøy å oppdage nye fine blogger :)

    SvarSlett
  5. Hei! Me er veldig fan av bæring her i huset også(vertfall mammaen), men eg lurte på om du har nokon gode tips til å kordan du får dei små i selen når du skal bære på ryggen? :) Får det ikkje heilt til på egenhånd her :)

    SvarSlett
  6. Hei Meline! Og beklager sent svar! Jeg begynnte ikke å bære ham på ryggen før han var 10 mnd ca, så babyen ikke føles så liten. Jeg har rett og slett selen på venstre hofte, setter ham oppi og vrir høyre skulderrem mot meg mens jeg får armen inni, og "samtidig" smetter inn i venstre skulderrem. Et tips kan være å gjøre dette over sofa/seng de første gangene til du får "teken" på det, evt over bagasjerommet på bilden om du er ute på tur. Håper det var til hjelp:) Lykke til!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...