fredag 21. september 2012

Go´morgen!

Siden jeg for tiden er i permisjon er det stille og rolige morgener her i huset, uten stress og mas, kjas og kav som det fort kan bli ellers i hverdagen. Og jeg må innrømme at jeg nyter akkurat dette i fulle drag! Og særlig på fine høstdager som dette, før frosten kommer og gulvene blir vinterkalde. 

Det er så deilig med en god og rolig start på dagen- Oscar får spise frokost hjemme, Herman sitter og vipper fornøyd i stolen sin, og jeg svinser rundt drikker kaffe mens jeg lager en smoothie i blender´n.
(Som virkelig får kjørt seg om dagen!)
Og de siste dagene har frokosten vært ekstra god siden jeg klinket til og lagde hjemmelaget müsli for første gang- superdigg! Med vanililje-yoghurt og bær til! (Husmorpoengene flyr bokstavelig talt i min retning for tiden, som en god venninne sa:-) )


2 dl havregryn
1 dl solsikkekjerner
1 dl sesamfrø
1 dl linfrø
1 dl hakkede mandler
1 dl hakkede hasselnøtter 

Jeg er ikke så glad i hverken rosiner eller tørket frukt, men dette går selvsagt også an å ha i! Kokkos skal visst også være godt! Er heller ikke så flink til å følge oppskrifter, så dette er hva jeg endte opp med å gjøre:

Bland alt sammen med et lite glass vann, og strø utover en langpanne på bakepapir. Ha flytende honning over.Stek i midten av ovnen på 180 grader i ca en halv time, til den er gyllen, men ikke brent. Rør hvert 10 min.
Og det hele akkompagneres av denne låta- får  Oscar i tillegg høre denne blir han strålende fornøyd og rocker ivei. Da kan nesten ikke dagen bli stort bedre, da! Ha en fin fredag!



5 kommentarer:

  1. Daaamnn!! Girl!! Denne bloggen er supernice! Du er rå!
    Andreas D

    SvarSlett
  2. Takk for oppskrift! Denne MÅ jeg rekke lage i løpet av helga :)
    Ser super digg ut!

    Ha en fin fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Å så deilig! Jeg elsker høst og rolige morgener, og dette ser temmelig perfekt ut. Og så fine bilder du tar! Ha en fin helg :-)

    Turid

    SvarSlett
  4. Fine Syrinveien 3. Blir så glad her inne. :-)
    Nå må vi snart få til en vaffellunsj, med store og småtroll.
    Klem

    SvarSlett
  5. HERLIGE DAGER!
    FORSETT Å NYYYYYT:)
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...