mandag 27. august 2012

La Familia!

 Nostalgikeren meg har hatt et svart-hvit familie-fotografi samle prosjekt gående i sikkert 10 år, hvor jeg har samlet og scannet og spart på gamle familiebilder og portretter. Her i Syrinveien 3 fant bildene etterhvert sin plass i entreen, men måtte vike plass for parkdresser og gummistøvler etter en fornying i våres. Og siden det har bildene bare blitt liggende i en haug, da min bedre halvdel er livredd for unødvendige hull i veggene i stuen (gipsveggene vel og merke). Og egentlig var jeg litt lei de svarte, tunge rammene også, så som et kompromiss, og i påvente av den kunsten vi aldri klarer å skaffe oss, fikk hele family´n like godt komme opp på veggen uten rammer, og i selskap av fargerike tape-biter som enkelt kan flyttes rundt og som ikke etterlater hull. (Jeg er elendig til å komponere geometrisk så det kunne fort blitt noen hull....) Smart, eller hva?
Fargerik tape har som kjent florert i interiør-blogg-verden en god stund, så jeg er sikkert den siste i verden til å oppdage at dette er en ganske kul effekt. Men fint ble det, og nå er fargerik tape tilgjengelig som aldri før til bare 7 kroner rullen på Søstrene Grene!
Kan ikke sette fingeren på akkurat hvorfor, men jeg er ikke av typen til ha veggene fulle av bilder av egne barn i alle tenkelige situasjoner. (Selvom det er kanskje akkurat det jeg burde...) 
Men oldefedre, bestemødre og onkler derimot, er hjertelig velkommen til veggs!

2 kommentarer:

  1. Å, så fint det ble:-) Jeg venter på en 4-pack med neonfarger fra Japan. Jaja, jeg hadde ikke behøvd å dra lenger enn Søstrene Grene nei...
    Har samme "problemet" med gipsvegger og tenkte å lage en collage med utklipp og tape. Flott blogg du har, vi ses på trillings snart.

    SvarSlett
  2. Tusen tak Kaja! Hvis du ser denn kommentaren- skal dog sises at den fra søstrene grene ikke akkurat var av beste kvalitet og vil ikke helt feste seg til veggen så kanskje likegreit å vente på post fra Japan. De rosa rullene har de masse av på Bolina-mt tape. Gleder meg til å trille- LYKKE TIL!!!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...