onsdag 3. oktober 2012

Vimpelrekke av papir

Av alle fullstendig unyttige ting det går an å finne på, satte jeg meg ned med et aldri så lite klipp&lim- prosjekt i det kjedelige høstværet- mens regnet trommet på vinduene utenfor, tåka lå tett og bebis sov. Tok meg en kopp te og hørte på litt musikk.
Ganske koselig i grunn:-)
Jeg ble nemlig super-inspirert av det nye bladet Kamille Ideér. Og tok oppfordringen på forsiden som lød "Kos deg inne", og inni fant jeg en idé med vimpelrekke av papir satt sammen av neontape. 
Og flaks for meg hadde jeg jaggu noen ruller tape og en aldri så liten samlig av dekorpair på lur:
Lagde en rekke bestående av 6 vimpler av denne typen som fikk plass øverst i dørkarmen, pluss en variant med hyssig bestående av 5 vimpler tilpasset kjøkkenvinduet. Neonfarget den også såklart. Ganske enkelt gjør-det-selv- prosjekt for deg som ikke er go´venn med symaskinen:

*Du trenger: Limstift, hyssing og/eller tape, saks og papir.

*Lag en mal i papp på 11 x 24 cm. Jeg hadde ca. 7 cm mellom hver vimpel. Brett og lim sammen papiret så det blir dobbelt, tegn opp, klipp ut, og montér på tape eller hyssing.

*Du kan enten lime hyssingen mellom paiprdelene, eller legge hyssingen oppå vimpelen, brette en cm over slik som jeg har gjort her. Tapen er bare å rulle over på begge sider.


















3 kommentarer:

  1. HEI:))
    SÅ TØFFT DETTE BLEI DA!
    HERLIGE FARGER OG MØNSTER DU HADDE PÅ LUR!
    FLINK ER DU!
    TAKK FOR TIPSET:)
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett
  2. Så fine de ble!!
    Klem

    SvarSlett
  3. Så lurt, og så kjempefint! Så fin blogg du har, og fint hjem.
    Ønsker deg alt godt for helga

    Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...