fredag 5. oktober 2012

Jovialt!


Her kommer et skikkelig hot tips fra meg: den koselige kaffebaren Jovialen på Drammen Stasjon. 
God mat og kaffe, fokus på kvalitetsvarer, og i følge dem selv; skikkelig jovvial stemning! (Som de sier her i byen:-) ) Merker at jeg ønsker slike konsepter hjertelig velkommen til byen vår! 

OG! Ikke minst har de agenturet på disse kule gjenbrukskoppene fra Hook- Turn.

Koppen er laget av en type silikon som benyttes i næringsmiddelindustrien. Silikon gir ingen smak eller lukt, og holder godt på varme. Den tåler temperaturer opp til 200c, mikrobølgeovn og oppvaskmaskin. Og kan heller ikke gå i stykker. I verden kastes flere millioner engangskopper daglig i et berg av ugjennvinnbar plast. Du kan bidra til å motvirke dette ved å gå til innkjøp av en slik kopp!

På lokket står det fineste sitatet, som jeg kunne hatt som motto her i livet:


"Sometimes you have to turn left to go right"

Jeg gikk for en liten variant i lyseblå og rosa til den nette sum av 160,- og da er en latte med på kjøpet. Som har fått fast plass i cup-holder´n på barnevogna. Perfekt for alle trillende caffelatte-drikkende mammaer i permisjon der ute! Spørs om ikke pappaen skal få seg en pastellfarget kopp han også, de er jo perfekt å ha i bilen når man skal kjøre langt!
Jovvialt og gennialt!





2 kommentarer:

  1. Takk for tips! Den har jeg ikke sett! Titter innom bloggen din rett som det er, stas med en blogger som bor her ( I Drammen altså):) På nettsiden fantes koppene i mange farger, hvis ikke mannen er så keen på pastell mener jeg;)

    SvarSlett
  2. Enig i at det er lurt å spare miljøet :)
    Har selv en keepcup av nesten samme variant kjøpt på en kaffebar her i byen :)
    Ha en flott uke :)

    Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...