mandag 17. februar 2014

#pusseoppkjøkkeninspirasjon

KVIK Mano
Marmor <3
Inspo fra Pinterest via kotipalapeli.blogspot.de
Åpne hyller via Amerrymishapblog
Ikke før er vi ferdig med et rom, kaster vi oss over et annet...De som har fulgt med på bloggen en stund, har vel sikkert inntrykk av dette- hvilket jo også er tilfelle. Da vi flyttet inn for snart 5 (!) år siden hadde vi ikke muligheten til å pusse opp fra gulv til tak- og nesten godt er det- for stil og smak har endret seg i løpet av disse årene, og vi har nå "bodd oss inn" som det heter. Så her har vi måttet ta rom for rom i prioritert rekkefølge og leve med de uferdige rommene så godt vi kunne. Mest prekært var badet som vi endelig fikk tatt i sommer, og nå er det kjøkkenet som står for tur. (GJETT om jeg gleder meg...!)

Kjøkkenet er veldig koselig og lyst, men innredningen bærer preg av å være et utstillingskjøkken av mindre bra kvalitet og alt fra skuffer, fronter, armaturer og hvitevarer synger på siste verset...
Det er også ganske upraktisk utfra vårt bruk, og nesten for stort- slik at det spiser mye av gulvplassen.

Etter utallige timer på forskjellige blogger, Pinterest, og besøk inn i forskjellige typer kjøkkenbutikker har vi nå kommet frem til hva vi vil ha, og vi skal i tillegg utfordre oss selv på å få til noe skikkelig kult på lav- budsjett.

Vi tenker for eksempel å droppe overskap til fordel for åpne hyller, tenke alternativt ift benkeplater, og andre standard-løsninger som "følger med på kjøpet". Tror det kan bli veldig fint, og her deler jeg en smakebit på hva jeg tenker! Følg meg gjerne på Pinterest der jeg er en ivrig "pinner"!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...