søndag 12. januar 2014

Mountains!


Jeg har alltid hatt en facinasjon for store, fine fjell- jeg blir nærmest dratt mot dem, kan bare sitte og stirre på dem, ønske å ta på dem, bestige dem. Det blir jo ikke heeelt det samme å male dem rett på veggen men ENDELIG fikk vi begynt på oppussingen av gutterommet, for et nytt år = nye prosjekter her i Syrinveien!

Egentlig hadde jeg bestemt meg for tapetet "Little Mountains" fra Fine Litte Day, men med 3 meter lang vegg og nesten like mye takhøyde ble den i dyreste laget. Men fjell ville jeg ha- og fjell ble det, denne gangen inspirert av flinke Fjeldborg for Jotun Lady Inpirasjonsblogg.
- Ganske enkelt fjell maskert rett opp på veggen på øyemål og malt! Fra før var veggen en dus, støvet blå- "Alladin" fra Jotun Sens som jeg i grunn var fornøyd med og derfor fikk bli, men jeg valgte en litt mørkere gråfarge til fjellene- Jotuns "Skyggeblå" i en helt matt finish! Ble ganske kult om jeg får lov å si det selv, litt grafisk-geometrisk-dekorativt og definitivt annerledes!

Samtidig har vi frisket opp hvitfargen på veggene fra "Egghvit" til favoritten "Chi", samt senket den innebygde køyesengen en smule. Neste helg står nye gulv på planen- og med ny belysning og smartere oppbevaringsløsninger for leker ligger alt til rette for at lillebror Herman straks kan få flytte inn til storebroren sin, og 2 stk. trøtte småbarnsforeldre ser for seg belønning for strevet i form av lange netter med uavbrutt søvn...

Tips! Det kan være lurt å lage seg en mal ved å skissere opp på et A4- ark først og deretter maskere opp med tynn maskingteip som du enkelt kan flytte rundt på og dermed unngå masse blyantstreker på veggen om du ikke blir helt fornøyd på første forsøk. Deretter maskere med vanlig maskeringsteip.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...