onsdag 28. desember 2011

Baderoms-inspirasjon

Avslutter året med litt baderomsinspirasjon, for 2012 blir året hvor baderom står på planen; et bittelite, nytt bad på ny hytte skal planlegges, og det spørs om badet her i Syrinveien 3 også får seg et aldri så lite ansiktsløft.. Den kreative prosessen er alt igang og det kvernes over vasker, fliser, badekar, speil og armaturer...Takket være min gode gamle Scrapbook kan jeg minne meg selv på hva jeg liker, og disse stikkordene for mitt drømmebad går visst aldri av moten for min egen del: tyrkisk spahotell-bad, hverdagsluksus og velvære med et sus av sommer med flettet kurv og strå. I fargepaletten mint, hvit og kremhvit og lys beige med innslag av lys, flettet kurv og brunt. Servantskap har jeg lyst til å mekke "selv" av Leca- blokker med samme mosaikkflis som gulvet. Leker også med tanken på metro/subway- fliser på veggene. For de fleste som har vært her i Syrinveien 3 kan vel kanskje være enige i at det noe spesielle badet kunne trengt en aldri så liten forandring...?
Bokstaver, "Bath" fra Bolina, 229,- Under: Håndsåpe og håndkrem som lukter røkelse og lavendel, også fra Bolina, 229,- 




Badekar med løveføtter er en klassiker som alltid har stått langt oppe på ønskelisten! Fås i de fleste priser og kvaliteter hos ulike VVS- forhandlere.

Mintgrønn mosaikk i stein og glass. Har funnet favoritten hos Fag-flis på Liertoppen. De har også avdeling i Oslo.

Tolix- krakken må inn på badet også. Gjerne to! Fra ca. 1000,-

Og litt innslag av flettet kurv: til badeleker, skittentøy og annet som trenger oppbevaring. Disse er fra Granit. Tine K Home har også mye fint i flettet kurv!
Firkantet servant som også fåes i alle prisklasser og kvaliteter hos baderomsforhandlerne. Desto mer firkantet, desto bedre!

Store, deilige håndklær fra Bloomingville


Skal jeg gå for mint eller lys beige mosaikk på gulvet? Hvitt kan bli for hvitt, så vurderer en litt varmere variant med beige/bruntoner.


Skal/skal ikke?? Mange har trykket metro- flisene til sitt bryst, mest sett i kjøkkensammenheng, men ser for meg at de kan funke på badet også! Fås hos de fleste flis- forhandlere.











2 kommentarer:

  1. Sissel Myrbakken Sæther29. desember 2011 kl. 20:11

    Når dette drømme-badet er ferdig ser jeg for meg en aldri så liten husmorferie i Syrinveien når dere skal reise på ferie. Da kan jeg slange meg i løvebadet med kun toppen av hodet stikke opp mellom brusende myke bobler fra en luxusflaske- og kanskje står det en liten Bollinger på kanten akkompagnert av romantiske brennende kvalitetsstearinlys- oh yesss.. Er helt for valget av mint- det er en sexy farge- go 4 it! Også stråkurver da. Jeg må egentlig bygge ut kåken da jeg har det med å dra hele åkre inn, kurv er jo bare alltid lekkert. Lykke til med planleggingen og prosjektet! Hilsen husmora :)

    SvarSlett
  2. Jeg har akkurat bestilt baderomsinnredning brilliant grå høyglans, og akkurat slike fliser du viste på slutten hadde passet perfekt til baderomsinnredningen. Jeg tror slike fliser passer veldig fint på badet, og det er jo i grunn derfor jeg har lyst på det på mitt bad oxo! <3 God kveld ;-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...