lørdag 16. mars 2013

Nytt bad del 1:

Våren nærmer seg med stormskritt og det betyr også at bad + toalett her i Syrinveien 3 skal total-oppusses, og jeg må si jeg gleder meg!!! Badet slik det er nå er temmelig upraktisk og ganske grusomt stygt, skal se om jeg tør driste meg til å vise frem noen bilder av det...
Men det nye badet begynner å ta form i hodene våre, og vi har- etter mange diskusjoner om farger, stil, innredning, flisvalg og romløsning endelig kommet frem til en viss enighet.
(Har gitt meg på alt fra mosaikk, marokkanske fliser, betong og andre vågale, upraktiske og ikke minst dyre løsninger, der altså!) Så her er et foreløpig er moodboard og noen inspirasjonsbilder:
Dype, firkantede servanter, samt armaturer til bad og lite toalett funnet hos VVS-kupp. Krakk fra Tolix, Lampe fra Muuto. Fliser fra Marazzi/Modena Drammen
Kilde
Kilde

Kilde

Planen er foreløpig: Større, lys beige fliser i 60x60 på gulv, og like fliser i 30x60 på vegg. Dusjhjørne og innebygget badekar på hver sin side av rommet. Servanten skal bygges inn i rommet på en hylle slik som nederste bildet, og evt. kles i hvit mosaikk. Badet er ganske stort, så tilsvarende oppbevaringshyller skal i tillegg bygges på den andre siden av rommet a la det midterste bildet. Paletten blir dus og lys i beige og hvitt.


1 kommentar:

  1. Vi driver med akkurat det samme for tida, og havner på ganske lik stil! Bare at alle fliser blir kritthvite. Men skal også bygge servantmøbelet fra "scratch" og ha rene, enkle flater. Gleder meg til å følge med på deres bad! :-D

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...