tirsdag 5. februar 2013

NIB-utfordring Februar: Kontraster


Forrige måned var det finaleplass for Syrinveien i Januar-utfordringen "From Within", og selvom vi ikke gikk helt til topps vil jeg takke alle som stemte på  Syrinveien 3! 
Tusen, tusen takk skal dere ha! Gøy å være med helt til finalen:-)

Denne gangen utfordrer NIB til "Kontraster" i samarbeid med LADY/Jotun. 
Og denne gangen har jeg valgt å avbilde tømmerveggen inne på kjøkkenet (nok en gang desverre...)
Men jeg synes den er så morsom å style, og denne gangen noe som ligger mitt hjerte veldig nært- nemlig kontraster. 

For jeg synes det er nettopp kontraster som gjør livet spennende å leve, motsetninger og kompleksitet i alt fra i meg selv, hos andre mennesker, og i interiørsammenheng for den saks skyld. Jeg er dessverre ikke så guddommelig av meg, men tenker mye på hva de gamle filosofene sa, og er enig med den greske filosofen Heraklit som mente at verdens innerste natur og eksistens består av forandringer, og at denne er konstant. -At vekslingen mellom motsetningene driver verden frem: natt blir til dag, lys til mørke, vår til sommer, kulde til varme. Motsetningene er avhengige av hverandre, og det er i dette motsetningsforholdet de får sin identitet.

Veggen er Malt i Jotun//Hvit Poesi. Hylle og nips fra Bloomingville, Palma, Rice og Søstrene Grene, 2 gamle kaffebeholdere sammen med en litt mer moderne og neonrosa fra Bloomingville, hjemmelaget vimpelrekke fra diverse retropapir og washitape

9 kommentarer:

  1. Bloggen din er SÅ utrolig fin, elsker stilen din! Og dette var et nydelig bidrag:-) Massevis av lykke til:-)

    SvarSlett
  2. Så fint bidrag! Nydelige kontraster:)

    SvarSlett
  3. Fantastisk! Liker godt de tre kaffeboksene i ulik stil. Nå skal jeg skjekke ut resten av bloggen din! :-)

    SvarSlett
  4. knall koselig bidrag, jeg elsker rosa fargen. flink du er :)
    Klems Diana.

    SvarSlett
  5. Herlig bidrag!
    Dette likte jeg kjempegodt!
    Vakre ting du viser fram på en aldeles nydelig hylle!
    Lykke til i utfordringen!
    Håper du får en NydeligFlott tirsdagskveld!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  6. Kult !
    Skikkelig fargerikt og digget boksen din :)
    Lykke til !

    SvarSlett
  7. Åh, så vakkert ! :) Elsker at du blander gammelt og slitt med fine farger. Det gjør jeg også hos oss :)

    Ha en SUPERDUPER kveld og lykke til i utfordringen.
    Klemmer fra Lite hi

    SvarSlett
  8. Fargerike og fine bilder med god stemning:) Jeg tror den forklaringa de om kontraster er den "dypeste" jeg har sett så langt. Fine ord var det!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...