søndag 10. februar 2013

*Fastelavn*


I dag har det vært full fastelavnsfest med lek og fjas her i Syrinveien 3 med små kompiser på besøk, fastelavnsris med fargerike fjær, og fastelavnsboller med krem og nyrørte bær. -Bakt på denne oppskriften jeg er veldig fornøyd med som gir veldig gode, luftige boller:


6 dl melk
150 g sukker
50 g fersk gjær
1kg hvetemel
1ts salt
1egg
1ts kardemomme
150g romtemperert smør i terninger

Bland det tørre og egget, ha i lunken melk iblandet gjær.
Eltes i 5 min, ha i det romtempererte smøret, og elt det sammen i 5 min til.
Heves i en time, og bak ut. Deigen gir ca. 16 boller.
Etterhev minst 1/2 time. Stekes ved 200 grader i ca. 10 min til de er gylne.

Se fine bilder fra min flinke fotograf-venninne HER!

5 kommentarer:

  1. Så herlig! Sånne ris er for meg en skikkelig barnehagetradisjon – men egentlig hadde det jo vært koselig å lage det hjemme også... Vi lagde boller, da. ;-) God uke til deg! :)

    SvarSlett
  2. knall flotte bilder... det øverste var skikkelig stili.... boller.... også med jordbær... NAAAM!!


    ha en fortsatt fin kveld.

    Klems Diana.

    SvarSlett
  3. Hei! Har ikke koden, dessverre - det var sånn da vi flyttet inn! Veggene er malt med hvit base, rett og slett. :)

    SvarSlett
  4. Å jøje meg for noen boller!
    De så helt fantastiske ut!

    SvarSlett
  5. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.


    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,
    Christina
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...