søndag 6. mai 2012

Farge til furua- "Pudderdrøm"



Noe må man jo henge fingrene i når man er i permisjon og fortsatt går og venter... Og jeg velger å fylle ventetiden med å gi litt farge til den gamle furua. To stoler og én kommode som engang har tilhørt barndomshjemmet skulle denne gangen til pers under malingspann og pensel. For lutet furu var visst ganske hot på 80-tallet, og mens jeg malte holdt Mamma meg i selskap, og kunne fortelle om den gangen hun selv sto og lutet ned akkurat de samme møblene. Iført verneutstyr og med litervis av kaustisk soda.


Jeg har lenge vært i tvil om jeg ville male disse møblene og utruste heimen med ennå flere fargeklatter. For selv om furu ikke akkurat er favoritten synes jeg likevel at det er noe ærlig og sjarmerende over den lutede overflaten og den litt slitte patinaen av maling som engang har vært. Det første som ble malt er den ene av stolene, med den pudder-rosa fargen funnet hos fine Fjeldborg i fargekode S 0510-Y90R
I mangel på navn døpte jeg fargen "Pudderdrøm" som jeg synes var veldig passende, og var glad og fornøyd med mitt "nye" nattbord, som stolene gjør nytten som. Da min kjære kom hjem og fikk se resultatet kalte han den straks "griserosa", og konstanterte at han hvertfall ikke skulle ha sin malt i samme "griserosa"! Så her ser dere altså den ene stolen- min nymalte "Pudderdrøm"/ griserosa nattbord!
(For de med et årvåkent blikk vil jeg presisere at jeg dessverre ikke er et så opplyst og intellektuelt menneske at jeg leser Platons "Staten I og II" på sengekanten-  de er til for stylingens skyld.  Selvom jeg er relativt akademisk bebrillet, da;-) )

3 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar som vanlig- venter spent på bidrag fra deg i månedens utfordring på NIB:-) Ha en fin kveld!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...