tirsdag 13. mars 2012

Skogen våkner til live

Vi er en familie som er veldig glad i å være ute, og ingen go´værs-dag uten at vi må UT! Og vi er så heldige at vi bor slik at det nærmest bare er å hoppe i joggeskoene, og vips- så er vi i marka! I helgen tok vi med lunchen ut i i det fri og var vitne til en løvskog som våknet til live igjen etter en lang vinter under is og snø. Lite er så fint i livet, synes jeg- som å se årstiden forandre seg fra vinter til vår- å kjenne lukten av skog, og høre fuglene kvitre oppi trærne igjen. (Uansett hvor klisjé-aktig det høres ut!) Flaks for oss fant vi også en hest/ kamel/ dinosaur på vår vei, som selvsagt måtte mates med løv, og en farlig, liten ridder fikk seg en ridetur:-)
For smarte tips og drøssevis av inspirasjon om barn på tur og friluftsliv i familie-sammenheng generelt, anbefaler jeg på det varmeste å ta en titt innom bloggen Fjelloghjem. For livet stopper nødvendigvis ikke opp selvom man får barn- tvert imot, man ser uendelig mange flere muligheter rundt seg!


2 kommentarer:

  1. å så herlig - fine bilder! Kjenner faktisk at jeg gleder meg til vår - uvant! Klem
    -Camilla

    SvarSlett
  2. Våren er jo så fin! Og denne vinteren her hos oss på Østlandet var jo helt dustete uansett! Gleder meg til å gå masse med pulken neste vinter! Men nå: Våååår!!!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...