mandag 3. desember 2012

NIB- utfordring: "JUL I VÅRT HUS"


Jeg elsker jul og tradisjoner- julemat og adventstid, men selve julepyntingen hos oss er likevel ikke så tradisjonell, egentlig. 
Ikke mange nisser og halmgriser å finne her, ei heller fargen rød. Ikke fordi jeg har noe imot verken rødt, nisser eller halmgriser, men jeg lar meg inspirere av (ofte danske!)  julehjem i interiørmagasiner som virkelig tør å tenke litt utenfor boksen når det kommer til jul- og som drar på med knæsje neonfarger mot hvitt og en ellers sakral stil.
Her hjemme er altså neonfarger og pasteller å finne året rundt- og som får være med jula gjennom også! I fjor rakk jeg aldri å slenge meg på samme utfordringen, men skrev et lignende innlegg jeg kalte 
som igrunnen er ganske betegnende for hvordan vi har det i jula;

Julepyntede oliventrær, washitape både rundt gavene og rett på veggen, en dose gull, glitter og glam- det er jul i Syrinveien 3!

8 kommentarer:

  1. Synne A. Clemetsen3. desember 2012 kl. 13:38

    HOW COOL!!! Du er så kreativ! Hvilket redigeringsprogram bruker du btw? For å få bildene ved siden av hverandre som på feks det siste bildet? : )

    SvarSlett
  2. Hei Synne! Tusen takk! Til vanlig bruker jeg Phtotshop CS4, men siden jeg ikke har fått installert den på den nye Macén ennå er disse bildene du ser redigert i Picasa. Superenkelt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Synne A. Clemetsen11. desember 2012 kl. 16:32

      Men jeg får det ikke til så fint som du. Dine glir inn i hverandre mens mine blir med typ ramme rundt. Det vil jeg jo ikke ha. Noen tips? : )

      Slett
  3. Hei.

    Kjempekoselig jul hos deg!
    Synes julekuler på oliventreet var utrolig fint.
    Det samme var juletreet på veggen!!!!

    Katrine

    SvarSlett
  4. Fint juletræ af tape. Er vild med ideen!

    SvarSlett
  5. Herlige og fine bilder! Deilig julestemning hos deg. Synes bildet med gullvasen og lerkegreinene var lekkert!
    Ønsker deg en fin desemberkveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  6. Koselig stemningsfullt. Digger kortene! :)

    Pst: Har du lyst til å bli med i det lille lotteriet mitt har du sjansen til klokken 20 tirsdag 4. des.

    SvarSlett
  7. Fine og koselige bilder! Første gangen jeg har vært på besøk hos deg og scrollet meg nedover. Kom over innlegget om Drammensblogger, og vil bare si at jeg og er Drammensblogger og:) Mulig jeg er for sent ute til prosjektet ditt siden det innlegget var for lenge siden. Jeg tror Frøken Eplegrøt også er i Drammensområdet:)

    maya

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...