lørdag 23. juni 2012

Entré: Før og etter

Så var turen kommet til vår knøttlille og upraktiske entré. Jeg hadde grublet en stund på  hvordan vi kunne få max utnyttelse av den lille plassen som er. Og sannelig var det ikke min kjære samboer (som etterhvert  har vist seg å være litt av en interiør- talent) som kom på den fixe idéen med dette skapet- og som viste seg å være helt genialt! Jeg har alltid hatt fint fremfor praktisk nærmest som et mantra og leveregel, men denne gangen var jeg nødt til å erkjenne at praktisk måtte vinne over min lille marrokansk- inspirerte entré; vannpiper, sandaler og annet dill-dall ble nødt for vike for jakker, luer og parkdresser! Som småbarnsforeldre flest er jeg avhengig av at hverdagen går så knirkerfri som overhodet mulig- å starte dagen i et kaos av luer og votter, med en vannpipe deisene i hodet er jo ikke akkurat en drømme-start... Og hvem har sagt at både fint og praktisk ikke kan gå hånd i hånd?
Etter:
Før:

Alle overflater malt fra Egghvit til Chi, høyglans denne gangen. Er egentlig litt "over" høyglans, som jeg hadde litt oppheng i for noen år siden. Men husmoren i meg valgte glans 80 da overflatene blir glattere og dermed lettere å rengjøre (!Her skal det henge både skitne utedresser og annet yttertøy. Entréen er et slags skille midt i leiligheten, og små fettete/skitne barnehage/ ketchup-fingre traverserer rett som det er både frem og tilbake.
Gulv malt med Trestjerner gulvmaling i fargekode S0507-B80G
Skoskap "Hemnes" fra IKEA passet som hånd i hanske ved siden av dørkarmen, og er tiltenkt votter, luer og annet stæsj,  med én skuff til hver av familiens medlemmer. Vi savnet også et sted å legge fra oss ting som nøkler, lommebøker, post og solbriller.. Speilet er for anledningen utlånt fra badet-  og nå jaktes det på det perfekte speil! Skoskapet fikk seg et strøk av samme farge som veggen med en slant som var igjen. (Ulempen med å bruke en hvit som "Chi" er at mange møbler som IKEA sine i standard egghvit ser gule ut i forhold. Og det liker vi jo ikke..)
Uglete: Knotter fra Fru Bruuns, og knagger fra Bolina. Fra Madame Stoltz.

Før og etter:



3 kommentarer:

  1. Så fint du har fått det! Likte spesielt godt ugle-knaggene :)
    Og mye annet koselig på bloggen din, så legger meg til som følger og gleder meg til å lese mer her!
    Ha en fortsatt fin helg :)
    Ingrid

    SvarSlett
  2. Kjenner igjen gule IKEA-møbler mot hvit vegg-problematikken. Tror kanskje vi skal male vårt vi også. Irriterende nok har IKEA laget en versjon til av skoskapet. Litt høyere, litt dypere og litt smalere. Vi har plass til det, men det er nesten for forfengelig å bytte...

    FIn ble gangen i hvert fall, det var det jeg egentlig skulle skrive. Kjenner følelsen med å gå fra mørke golv til lyse, det er befriende. Åh, nå må vi kjøpe maling til vår gang vi også!

    God helg!

    Keiserklem

    SvarSlett
  3. Fin ble gangen! Tenker du er bra fornøyd med lysere gulv i en liten gang? :)

    Keiserklem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...